Veel installateurs zien, het laten uitvoeren van het onderhoud door de leverancier van de regelapparatuur, vaak als overbodige kostenpost.
Het onderhoud aan deze installatie was ook hard nodig want de afgelopen 10 jaar heeft de voorganger van BLR Bimon daar helaas geen aandacht (prioriteit) aangegeven. Zo was er geen communicatie meer tussen een tweetal regelaars, waardoor de doorkoppeling van de warmtevraag niet of onvoldoende aanwezig was. Sommige brandschakelingen verliepen via het netwerk, wat door BLR Bimon aangepast werd omdat dit volgens de regel niet Fail-safe is.
Doordat de vorige installateur geen regeltechnisch onderhoud heeft laten uitvoeren door de leverancier, kwam ook naar voren dat er al die jaren geen updates op de regelaars zijn doorgevoerd.
Wij danken BLR Bimon dat wij als leverancier de mogelijkheid hebben gekregen om onze regelaars daar waar kon weer up-to-date te brengen. Op die manier hebben wij weer een goed werkende installatie voor de eindgebruiker kunnen achterlaten.